pr & social media adviesbureau

Willemijn Vader

  • creative director
  • co-owner
  • mother
  • social media
  • shoes
  • storytelling
  • yellow

Vanaf de start alive and kicking. Ze praat en denkt tegelijk, met als resultaat gouden vondsten. Creatief directeur bij Whizpr.  Samen met Annerieke eigenaar van Whizpr.  Verantwoordelijk voor de social media strategie bij klanten.

Mijn posts

Welke rol heeft social media in de moderne PR wereld?

De kracht van de boodschap zit in de herhaling. Al jaren evangeliseren wij de kracht van social media in combinatie met traditionele pr-activiteiten. Nog steeds zijn er bedrijven die sceptisch zijn over het nut. Zij twijfelen of de (lange termijn) investering die het vergt, de resultaten brengt waar ze zo hard op worden afgerekend. Dus bij deze nogmaals de opsomming van ons geloof.

Negen van de tien Nederlanders zit op social media. Dit betekent dat social media een enorme impact heeft. Niet alleen op de gebruikers, maar ook op bedrijven en merken. Bijvoorbeeld voor het verzenden van een boodschap of het in aanraking komen met hun doelgroep. Maar welke rol heeft social media in de moderne PR wereld? Lees meer 

Mobiel netwerken

Op ons blog doen we zoveel mogelijk verslag van de events die wij bezoeken. Afgelopen paar dagen zijn Marjan en ik naar Barcelona geweest om onder andere Ericsson en HTC te vertegenwoordigen tijdens Mobile World Congres. Ik moet eerlijk toegeven dat een stukje daarover schrijven saai wordt, omdat wij het al voor de 7 of 8e keer gedaan hebben. Maar goed, ieder jaar is anders. Dus wat leefde er nu voor mij dat anders is dan andere jaren. Lees meer 

Herwin het vertrouwen van je klant

Donderdag las ik een artikel van Marc van Dijk in Trouw met als titel: “Wanneer spreekt een journalist de waarheid?” Een treffende kop voor de huidige situatie van het medialandschap. Het grootste probleem van de journalistiek is niet een tekort aan publiek, maar het afnemende vertrouwen van dat publiek. Wanneer slaat gezonde scepsis om in regelrecht wantrouwen tegenover de ‘mainstream’ media, vraagt hij zich af. Lees meer 

Drop is drop en pr is pr

De snoepwinkel ligt vol. Drop, winegums, zure matten en Engelse drop zijn los te koop en als combinatie in de vorm van een zak snoepmix. Het maakt niet uit wat je eruit pakt: drop blijft drop, ook al zit het in dezelfde zak als een winegum. Logisch toch? Bij de marketingmix gaat dit vergelijk minder op. Die bestaat uit marketing, communicatie, social media en public relations (pr). Alleen is in de verloop van tijd de definitie van de onderdelen verwaterd. Lees meer 

#voedseljehovas - bad for reputation

Ik wil jullie dit voorbeeld van digitale 'merk'-moord niet onthouden. Vanmiddag zag ik op Facebook een link naar een artikeltje over HelloFresh voorbij komen. In eerste instantie scrolde ik door, want in ben niet geïnteresseerd in HelloFresh. Na het nog een keer, en nog een keer gepresenteerd te krijgen via anderen, besloot ik toch even te kijken. Het was een artikel van Sidney Vollmer die op een hele creatieve manier zijn ervaring met HelloFresh beschrijft. Zijn relaas beschrijft het 'uitmaak'-proces met Maartje van HelloFresh. Hij omschrijft het zo beeldend, grappig, respectvol, maar zeer venijnig dat ik het tot de laatste zin heb gelezen. En dat is best bijzonder, want bij een gemiddeld artikel dat ik op mijn telefoon lees, haak ik na de eerste twee alinea's af. Lees meer