pr & social media adviesbureau

Tessa Weber

  • PR consultant
  • Media Trainer
  • Creative
  • Consciousness
  • Green
  • Global View
  • Education

Hard werkende oase van rust. Als mediatrainer verbonden aan Whizpr. Gedreven en enthousiast, liefhebber van PR, social media en marketing.

Blogger bij Dutch Cowgirls en Molblog.

 

 

Mijn posts

Whizpr's Zinderende Zomer Korting

Voor veel organisaties is de zomer een tijd van rust. Het eerste halfjaar is duidelijk geworden of het een succesjaar wordt of dat het team enorm moet vlammen in Q3 en Q4 om de targets nog te halen. Maar eerst is er de zomervakantie om op adem te komen. En dat is goed, want rust is belangrijk voor groei. Juist daarom komt Whizpr nu met een Zinderende Zomer Korting.

Laat het me uitleggen. Lees meer 

Het belang van goede verhalen

Je kent het wel: je zit in een zaal, ergens in het midden van een rij. Je hebt op basis van de beschrijving deze sessie uitgekozen in de hoop dat je er wat van opsteekt. Voordat de presentatie begint, check je nog even je mail en ziet dat je deze tijd eigenlijk niet kunt missen. Dan start de spreker en bij de eerste zin zakt de moed je al in de schoenen: dit gaat ongelofelijk saai worden. Je kunt geen kant op en besluit er maar het beste van te maken, werkt wat mail weg en vermaakt je met social media.

Op naar de volgende sessie. Of nog beter: voor de file naar huis… Lees meer 

De Onderwijsdagen are go!

Voor het eerst in de geschiedenis vinden De Onderwijsdagen plaats in mijn hometown Rotterdam, dus daar moest ik gisteren bij zijn. In het onderwijsveld zijn De Onderwijsdagen zeer bekend: het is een jaarlijks terugkerende mogelijkheid voor Edubloggers, CIO’s en ICT-fähige docenten zich in twee of drie dagen bij te laten praten over IT-middelen voor het onderwijs. SURF verzorgt het gedeelte voor het hoger onderwijs, Kennisnet voor het basis-en voortgezet onderwijs.

Voor veel geeks klinkt educatie, onderwijs, een beetje suf. Niet lekker hip and happening zoals gaming, apps of mobile. Maar vergis je niet: veel van wat nu überhip is, werd 5 jaar geleden in de hoger onderwijs-scene bedacht.  Lees meer 

Facebook: tool CIA?

Het is alweer 'oud' (van voorjaar 2011), maar met de huidige commotie rondom het volgen van gebruikers erg actueel: een satirisch filmpje waarin Facebook wordt afgeschilderd als een van de meest succesvolle diensten van de CIA.

Goed gemaakt, geestig en interessant vanuit het oogpunt van privacy issues.

  

Nieuwe contentmodellen: uitkomst of armoede?

Afgelopen maandag schreef Rob van Leeuwen in MT. een artikel over de vraag of het Spotify-model ook voor de media zou werken. Dat deed hij aan de hand van vier pijlers van Spotify: beschikking over alle content, altijd beschikbaar, meer gemak en verdienmodel voor de producenten. Hij sluit af met de vraag of consumenten bereid zijn maandelijks te betalen voor artikelen van verschillende bronnen. Lees meer