pr & social media adviesbureau

Rinske van den Bos

  • PR consultant
  • enthusiastic
  • creative
  • yellow
  • social media
  • travel
  • to the point

Met enthousiasme en pit schakelt Rinske eenvoudig tussen IT-, film- en reizen PR. Organiseert graag en is altijd in voor een avondje karaoke.

Mijn posts

Wy grutsk diele ús súksessen

Het zal je vast niet ontgaan zijn: het Fries is toegevoegd aan Google Translate. Sinds vorige week is het mogelijk om in de vertaaldienst teksten in bijvoorbeeld het Nederlands, Engels of Japans te vertalen van en naar het Fries. Het doel van Google is om alle informatie ter wereld overal toegankelijk en bruikbaar te maken. Naast het Fries zijn er nog 12 andere talen in Google Translate geïntroduceerd, waaronder het Luxemburgs, Pashto en Schots-Gaelisch. Lees meer 

Deze week (5 t/m 9 augustus) staat de stad Keulen in het teken van gaming. Gamescom, de grootste gaming beurs van Europa strijkt sinds een aantal jaren neer in de Duitse stad. Dit jaar is het nóg drukker, grootser en indrukwekkender dan andere jaren en naast steeds meer Nederlandse media en influencers gaan fanatieke gamers de grens over voor alle soorten games, hardware of experiences.

Gamescom 2015  Lees meer 

De waarde van PR-waarde - because we’re worth it!

Wetenschappers, waar zijn jullie? Onderzoekers, help!! We hebben namelijk behoefte aan concrete antwoorden en we willen graag gewaardeerd worden op basis van feiten, met name op basis van cijfers. En dat willen wij als PR-dames en heren niet alleen, dat wil onze klant ook. Lees meer 

Hoe leg je de link tussen ‘design’ en een telefoon

Het kan je bijna niet ontgaan zijn dat HTC zijn nieuwe vlaggenschip heeft geïntroduceerd. De HTC One (M8). We werden gevraagd door HTC het nieuwe vlaggenschip aan te kondigen waarbij de focus ligt op het design van het toestel. Onze opdracht was om zowel tech- als consumentenpers uit de Benelux kennis te laten maken met de HTC One (M8). Eerst was er de launch voor techpers in Londen. Dit resulteerde in mooie coverage en ook hen viel het op dat het toestel er prachtig gedesigned uit ziet. Vervolgens was ons doel de nieuwe telefoon bij een breder publiek onder de aandacht brengen, van zowel lifestyle pers als pers specifiek gericht op design. Lees meer 

Verhalen vertel je met beeld

Het is niet de eerste keer dat wij benadrukken dat visuele content hoger gewaardeerd wordt op internet dan alleen tekst. Het wordt beter gewaardeerd, maar ook sneller gedeeld. De populariteit van social media als Instagram en Pinterest zeggen genoeg om deze conclusie te kunnen trekken. Ook steeds meer nieuwssites vertellen hun verhaal met beeld. Een foto is niet langer ondersteunend bedoelt, maar vertelt ook het nieuws. Lees meer