pr & social media adviesbureau

Aanpak

Samenwerken is elkaar versterken. Bij Whizpr werken we samen in teams. We combineren het talent van onze mensen (specialisten en generalisten) met dat van onze opdrachtgevers. Zo komen wensen en ambities optimaal tot uitdrukking. Kwaliteit en effectiviteit staan bij ons hoog in het vaandel. Hiërarchie is er als dit een project versterkt. Daarnaast nemen wij voldoende tijd omte reflecteren. Dit komt de kwaliteit van alle projecten ten goede. In de uitvoer zijn we effectief en in staat om binnen budget te blijven en resultaten te behalen. Hiervan zijn er voorbeelden te over.

Extra slagkracht voor zowel de klant als voor onszelf ontstaat doordat wij in staat zijn de grensleverancier­klant zoveel mogelijk open te stellen, zonder hierbij de belangen van Whizpr uit hetoog te verliezen. Het resultaat van deze aanpak is een ontspannen, gelijkwaardige en professionele samenwerking, waarin het gezamenlijke doel centraal staat: een succesvol project afleveren.

 

PR-strategie en beleid

PR is gericht op het genereren van relevante, kwalitatief hoogwaardige en kwantitatief voldoende media-aandacht voor een merk. Dat lukt alleen als je op verschillende manieren over jouw merk communiceert, met de juiste afwisseling in onderwerpen. Daarbij moet de boodschap ook nog eens voortdurend worden afgestemd op de journalist en het medium waar hij of zij voor schrijft. Om hier overzicht over te houden en altijd snel de juiste vertaalslag te kunnen maken, hebben wij een eigen Whizpr-model ontwikkeld. Aan de hand van dit model kunnen we tevens de succeskans van PR-activiteiten inschatten en bepalen waar we de meeste energie in steken. We helpen je ook bij het inrichten van een eigen interne PR-organisatie. Door hier structuur in aan te brengen komt nieuws snel boven water, zonder dat het jou tijd kost hier voortdurend achter aan te gaan.

 

Online Marketing

Via online media kanalen kun je rechtstreeks met eindklanten communiceren, ongeacht of dat nu consumenten zijn of bedrijven met een complexe decision making unit. Wij bieden strategisch advies op het gebied van online marketing en ondersteunen bij de uitvoer. We kunnen je helpen bij online marketing campagnes, online advertising. website optimalisatie, emailmarketing en analytics.
Onze kracht ligt in het ontwikkelen van een lange-termijnstrategie. Te vaak zien we online marketing waarbij de lange-termijnvisie ontbreekt. De activiteiten hangen als los zand aan elkaar en versterken elkaar niet. Ons specialisme is hier lijn in aan te brengen. Wij formuleren een realistisch doel, in overeenstemming met jullie budget. Vervolgens stemmen we jullie online marketingactiviteiten op elkaar af, zodat je optimaal profiteert van synergie-effecten. Uiteraard monitoren wij ook de resultaten, zodat we tijdig kunnen bijsturen. Indien relevant, werken wij samen met jullie webcareteam.


Mediarelaties

Wij kennen alle journalisten en bloggers die werkzaam zijn op het gebied van ICT-, internet- en lifestyle journalistiek. We praten regelmatig met hen, weten met welke onderwerpen zij bezig zijn en kunnen een goede inschatting maken van hun kennisniveau. Dit betekent dat wij jullie boodschap op maat kunnen vertalen, op zo’n manier dat de relevantie voor de journalist of blogger maximaal is. Dat doen we bijvoorbeeld door aan te haken bij de actualiteit of door jullie boodschap in verband te brengen met een artikel dat de journalist zojuist heeft geschreven.


Content creatie

Er zit heel wat kaf tussen het koren, zowel in de pers als op social media. Kaf in de vorm van een overload aan irrelevante persberichten, columns die geen enkele prikkeling bevatten en tweets die meer weg hebben van een intern memo dan van klantgerichte communicatie. Whizpr is tussen al dat kaf het koren. Wij creëren relevante content, of het nu gaat om een whitepaper, column, blog, tweet of video. Content die aansluit bij de interesse van de doelgroep en die de boodschap van de organisatie ondersteunt.


Blogging

Blogging is een krachtig PR-instrument om als bedrijf je eigen verhaal te vertellen, zonder afhankelijk te zijn van andere media. Een blog biedt de mogelijkheid om autoriteit op te bouwen. Of het nu op je eigen blog is of op het blog van een ander. De blogger kan zijn/haar visie delen met de wereld.
Whizpr staat je bij met raad en daad. Van het formuleren van het doel en de focus van het blog tot en met de eindredactie van de teksten. De expert die een goede boodschap heeft, maar het moeilijk vindt zijn of haar verhaal op papier te zetten, helpen we met ghost writing: via een (telefonisch) interview vergaren wij input en schrijven het blogartikel. Kortom, wij zorgen ervoor dat jullie in staat zijn op een consequente manier de belangrijkste boodschappen te delen.


Event PR

Events bieden organisaties een perfecte kans om, naast (potentiële) klanten, ook journalisten en bloggers persoonlijk te leren kennen. Ongeacht of je aanwezig bent op een door anderen georganiseerd event – bijvoorbeeld een beurs of de Whizpr persborrel - of dat je zelf een event opzet voor klanten en partners en hier ook pers voor uitnodigt, Whizpr zorgt ervoor dat jij in gesprek komt met de voor jou relevante journalisten. Is er geen evenement waar je bij kunt aanhaken, dan organiseren we zelf een persevenement.

Daarnaast zoeken we naar mogelijkheden om meer uit een evenement te halen. Ieder event heeft een verhaal. Dat leggen wij vast, in video of tekst, zodat geïnteresseerden ook na afloop voor hen relevante informatie kunnen vinden.

Eén van de events die we zelf organiseren is onze jaarlijkse perstrip naar Silicon Valley, waar we met een groep van zes tot acht Nederlandse en Belgische journalisten enkele van onze klanten en interessante start-ups bezoeken. Frequente deelnemers aan de Whizpr Silicon Valley persreis zijn media als het Financieele Dagblad, Management Team, Automatisering Gids en Sprout.


Crisiscommunicatie

Jullie CEO wordt ontslagen, een hacker is erin geslaagd in te breken in jullie systemen, jouw bedrijf moet een winstwaarschuwing geven, een van jullie producten krijgt negatieve recensies of er wordt over je dienstverlening geklaagd op social media. Iedere organisatie krijgt vroeg of laat te maken met reputatie-issues. Dan kun je op Whizpr vertrouwen. Wij staan je niet alleen terzijde met advies, we nemen eveneens de uitvoer op ons. Ook als de crisis zich op vrijdagavond of zondagochtend voordoet.

Onze aanpak