pr & social media adviesbureau

blog

Whizpr is trots op prijswinnend Expedia Pioneer-project

Whizpr is trots op prijswinnend Expedia Pioneer-project

Vorige week viel Expedia Pioneer in de prijzen. Het project ontving tijdens de recreatievakbeurs de Marketing Innovatie Award. Dat is de prijs voor de beste marketingcampagne in de sector Recreatie en Toerisme. We zijn blij dat Expedia de erkenning heeft gekregen die het verdient met dit bijzonder toffe project.

Daarnaast is het een mooie pluim voor het team van Whizpr dat onze accountmanagers de juiste insteek en de hieruit voortvloeiende publiciteit hebben gevonden. Het is het schoolvoorbeeld van een geslaagde, geïntegreerde campagne; zowel de on- en de offline wereld, alsook traditionele media, werden op een effectieve manier met elkaar verbonden,

Het Expedia Pioneer-project

Met het Expedia Pioneer-project wilde onze bekroonde klant meer lokale relevantie voor zijn content. Het achterliggende doel was vooral de toeristische mogelijkheden van hun website naar voren brengen. Blogger Daisy Scholte ─ gekozen uit meer dan 2.000 mensen ─ was voor Nederland de Pioneer. Zij mocht een jaar lang heerlijk door ons land reizen.

Daisy's belevenissen

Daisy bezocht zo'n honderd verschillende bestemmingen, sliep in vijftig hotels en at vooral smakelijk in 350 verschillende restaurants. Over haar belevenissen schreef ze 158 blogs en maakte ze 30 video's. Social media bleken onmisbaar voor ons reizende 'madeliefje'. Ze wist heel wat volgers aan zich te binden via Twitter, Facebook en Instagram. Die luisterden niet alleen aandachtig naar haar verhalen in woord en beeld, maar ze voorzagen onze Pioneer ook van prima tips. Kortom, reis en interactie leverden Daisy interessante nieuwe kennis en relevante content op, die zij vervolgens weer deelde met landgenoten en andere reisliefhebbers. Je vindt haar boeiende, persoonlijke reisverhalen op het bloggersplatform van Expedia en in de online reisgidsen. Inspiratie genoeg!

In deze video krijg je in tweeënhalve minuut een leuke indruk van haar reis door Nederland.

Wat zei de jury?

Volgens de jury van de Marketing Innovatie Award kwamen, dankzij het Expedia Pioneer-project, 'ook de toeristische mogelijkheden van de [Expedia-]website in de spotlights te staan'. Precies zoals bij de start van de eenjarige campagne de bedoeling was. Volgens het jury-oordeel stond de Expedia-website voorheen vooral in het teken van de zakelijke reizen. Volgens hen was ook de invulling die Daisy Scholte aan haar rol als Pioneer gaf een belangrijke pijler voor het succes. Met haar 'leuke verhalen en vooral prachtige foto’s' wist Daisy een flinke schare fans aan zich te binden. Hiep, hiep, hoera!

Whizpr

Whizpr heeft een aardig staaltje PR/Publicity Pathfinding laten zien, waardoor voor dit project maximale media-aandacht is gecreëerd. Mede dankzij het lobbywerk en de contentcreatie van ons Expedia-team is er veel aandacht geweest op nationale en regionale TV, radio, in dagbladen en op verschillende reisblogs. De som der delen heeft uiteindelijk geresulteerd in succes en bekendheid voor Expedia Pioneer. En de website van Expedia. Daar zijn we best wel trots op. Op naar het volgende klantsucces!

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond