pr & social media adviesbureau

blog

Whizpr @ Gamescom: Gaming & VR all over

Deze week (5 t/m 9 augustus) staat de stad Keulen in het teken van gaming. Gamescom, de grootste gaming beurs van Europa strijkt sinds een aantal jaren neer in de Duitse stad. Dit jaar is het nóg drukker, grootser en indrukwekkender dan andere jaren en naast steeds meer Nederlandse media en influencers gaan fanatieke gamers de grens over voor alle soorten games, hardware of experiences.

Gamescom 2015 

Gaming = booming
De gaming markt blijft maar groeien in omvang en waarde en met ‘nieuwe toepassingen’ zoals VR zal dat in de toekomst alleen maar toenemen. HTC pakt uit met de HTC Vive world tour, Logitech is natuurlijk het merk als het gaat om hardware en Akamai beschermt de gamers en bedrijven tegen alle soorten bedreigingen. Daarnaast waren ook Google en YouTube groots aanwezig. Rede temeer om met een groot team in Keulen te zijn. Naast keihard knallen voor onze klanten door heel veel demo’s & interviews met Nederlandse media op te zetten, zijn we hier natuurlijk ook om inspiratie op te doen. Spreken met influencers op het gebied van zowel consumer als enterprise, het spotten van trends en voor de gamers onder ons natuurlijk PlayTime en COS play. Dit zijn de dagen waarop we op ons best presteren en vol energie en ideeën terug komen gevoedt door deze Game Mania.

Virtual Reality ervaren
Voor onze klant HTC is het een bijzondere week. De HTC Vive World Tour is van start gegaan en tijdens Gamescom wordt de HTC Vive voor het eerst ook getoond aan het grote publiek. Een vol programma met demo’s voor heel veel enthousiaste Benelux media. De interesse om de HTC Vive te testen was dan ook extreem groot. Naast RTV, dagbladen, nieuws- en gaming publicaties, hadden ook diverse populaire YouTubers er oren naar om de nieuwste mogelijkheden op het gebied van Virtual Reality zelf te ervaren.

Gamescom online
Ook online maakt Gamescom indruk. De online buzz en het sentiment laat de enorme impact van Gamescom zien. Een quickscan van coosto laat zien dat er in 1 dag al meer dan 8.300 berichten geplaatst over het event en dat op de vak en mediadag. Daar zullen de komende dagen nog duizenden comments van consumenten bij komen. Nog voor de start van het event is de hype al goed zichtbaar (Zie grafiek) en deze dagen zullen ervaringen online gedeeld worden (#gamescom15). Naast de hardware komen er uiteraard ook veel games aan bod, zoals Final Fantasy, Mafia III en World of Warcraft.

 


Onze onbedwingbare lust en de enorme impact van gaming op de wereld zorgen ervoor dat we er alles over willen weten. Gamescom, alvast tot volgend jaar! Je kunt onze foto’s hier vinden.

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond