pr & social media adviesbureau

blog

‘Wat zie jij er goed uit’

‘Wat zie jij er goed uit’

Sta ik in de file en vanuit de speaker van mijn radio krijg ik zomaar een compliment. Mijn dag begint goed! Tenminste.. Totdat ik hoor dat het vandaag Complimentendag is en ik om die reden een compliment krijg van de radio DJ. Bedankt hè.. ‘Wie bedenkt zoiets?’, ik hoor het je denken, ik dacht het ook.

Daarnaast is er nog een waslijst aan ‘bijzondere’ dagen: morgen is het Luizendag, op 8 maart is het Internationale Vrouwendag en op de eerste zaterdag van mei kunnen we met z’n allen naakt grasmaaien, want dan is het de Internationale dag van het naakt tuinieren. Vraag ons ook niet waarom wij dit weten ;-).

‘Bijzondere’ dagen worden steeds populairder, en bekender. Er bestaat geen twijfel meer of Blue Monday ooit in het leven is geroepen door een pr-bureau of dat het echt de meeste depressieve dag van het jaar. Het eerste, en wij krijgen regelmatig de vraag van klanten of wij kunnen aanhaken op zo’n dag of zelf een ‘bijzondere’ dag voor ze kunnen bedenken. Daarom hebben wij bij Whizpr onze eigen ‘inhaakkalender’ gecreëerd. Deze kalender is de laatste weken verspreid onder onze klanten.

Wanneer haak ik waar op in?
Terug naar de orde van de dag, want de vraag die dan als eerste gesteld moet worden is: wanneer haak ik waar op in? Met welke ‘bijzondere’ dagen moeten ik en mijn klanten iets? De kern van ons antwoord is: kies alleen de dag uit die relevant is voor de intentie van jouw bedrijf. Iedere ‘bijzondere’ dag is namelijk in het leven geroepen met een bepaalde intentie. De intentie om bewustzijn te vergroten bij het grote publiek.

Haak niet zomaar in op een dag om maar iets te vertellen. Blijf authentiek, je doelgroep gelooft je alleen als jij achter de intentie van deze dag staat. Onderzoek welke intentie deze dag heeft, en vraag jezelf af of jij hier achter staat. Alleen dan zal de doelgroep jou geloven.

Terug naar Complimentendag
Dus als we het hebben over Complimentendag, is dit een dag om op aan te haken? Wij vinden het wat ‘cheesy’. Desondanks doen we het wel. Hierbij een compliment: wij zijn blij met jou als lezer. Niet alleen vandaag, maar het hele jaar door. Leuk dat je even op whizpr.nl was!

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond