pr & social media adviesbureau

blog

Social media analyse: wat kun je daar allemaal mee?

Social media analyse: wat kun je daar allemaal mee?

De dislike-knop op Facebook, Volkswagen die neergesabeld wordt, het succes van GeenPeil… Er gebeurde weer van alles op social media in de maand september. En hoe tof is het een klant te hebben, die niet alleen in staat is dit allemaal in kaart te brengen, maar ook te duiden én het in een handig overzicht stopt dat maandelijks op Marketingfacts verschijnt.

Voor de liefhebbers die nieuwsgierig zijn geworden: lees hier het maandoverzicht van Coosto op Marketingfacts. Behalve bovengenoemde topics maakte twitterend Nederland zich blijkbaar druk over nog veel meer zaken, zoals de Champions League op SBS 6. Kletsen we op Instagram steeds vaker over onze aanwezigheid op festivals en was Facebook down (PANIEK!).

Creëren van content
Leuk dus om deze inzichten maandelijks te snacken. Maar het laat natuurlijk nog veel meer zien. Allereerst wat Coosto als social media analysetool allemaal aan interessante data boven water kan halen. Dat geeft ons als PR, Content en Digital Marketing bedrijf bovendien haast eindeloze inspiratie voor het maken van content - zowel voor (onderzoeken van) Coosto zelf als leuke/opvallende feitjes voor onze eigen blogs en social kanalen.

Social media analyse voor klanten
En last, but zeker not least: door de mogelijkheden van social media analyse zijn wij in staat klanten te voorzien van allerlei nieuwe diensten. Wij werken met onze merken hard aan het bouwen en managen van hun reputatie. Dankzij Coosto zijn de inspanningen en effecten nog beter inzichtelijk te maken: denk aan meten van merkreputatie, campagnemonitoring, spotten van online influencers en (effecten van) crisiscommunicatie.

Benieuwd hoe dat werkt? Stuur me gerust een mailtje (valentijn@whizpr.nl)

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond