pr & social media adviesbureau

blog

Mobiel netwerken

Op ons blog doen we zoveel mogelijk verslag van de events die wij bezoeken. Afgelopen paar dagen zijn Marjan en ik naar Barcelona geweest om onder andere Ericsson en HTC te vertegenwoordigen tijdens Mobile World Congres. Ik moet eerlijk toegeven dat een stukje daarover schrijven saai wordt, omdat wij het al voor de 7 of 8e keer gedaan hebben. Maar goed, ieder jaar is anders. Dus wat leefde er nu voor mij dat anders is dan andere jaren. Lees meer 

Jij weet vast en zeker waar je klant is...

… als je de reis die hij aflegt, voordat hij iets koopt, in kaart hebt gebracht. Je ziet precies waar in het aankoopproces hij zich bevindt. Anders ga je de weg die de potentiële koper vóór zijn aankoop aflegt eerst onderzoeken. Bijvoorbeeld met ons samen. Onze bevindingen over hoe jouw consument zoekt en wat invloed heeft op zijn keuze, zetten we om in een buyer journey mapLees meer 

Integrated Systems Europe: geïntegreerde communicatie met resultaat

Het internationale congres Integrated Systems Europe (ISE) vulde vorige week wederom alle veertien hallen van de RAI Amsterdam. Deze grootste beurs ter wereld op het gebied van AV-systeemintegratie en Unified Communications (UC) trekt jaarlijks ruim 60.000 internationale bezoekers. Geen wonder dus, dat veel organisaties hier hun oplossingen willen tentoonstellen. Zo ook VisionsConnected, dat dit jaar weer acte de présence gaf in het UC-paviljoen. Aan ons was de schone taak hen te helpen bij het creëren van een succesvolle campagne met een duidelijke kernboodschap die overal in terug kwam.  Lees meer 

Ga samen met Cupido op de knieën

Valentijnsdag, de dag van de romantische liefde, is aangebroken. Ben jij al naar de bloemist gesneld om een mooie bos bloemen voor je geliefde te halen? Wanneer je dat boeket geeft, wat zeg je dan tegen je geliefde? Hoe luidt jouw openingszin? Die vraag komt me bekend voor. Die stel ik me als content creator regelmatig. Maar dan in dienst van onze klanten. Lees meer 

Herwin het vertrouwen van je klant

Donderdag las ik een artikel van Marc van Dijk in Trouw met als titel: “Wanneer spreekt een journalist de waarheid?” Een treffende kop voor de huidige situatie van het medialandschap. Het grootste probleem van de journalistiek is niet een tekort aan publiek, maar het afnemende vertrouwen van dat publiek. Wanneer slaat gezonde scepsis om in regelrecht wantrouwen tegenover de ‘mainstream’ media, vraagt hij zich af. Lees meer 

Digital Transformation: een schoolvoorbeeld

Soms heb je van die dagen dat alles mooi samenvalt en twee maanden hard werken wordt beloond. Gisteren was zo’n dag. En de Digital Transformation Conference in De Fabrique te Utrecht was het decor. Deze conferentie is een initiatief van de EMC Federation, waarbij onze klanten EMC en VMware een voortrekkersrol speelden.

 De opdracht voor Whizpr was duidelijk: maak een communicatieplan om awareness voor het event te realiseren en registraties te krijgen. Tweede speerpunt was om pers en influencers naar het event te krijgen en hen daar te voorzien van nieuws waar ze iets mee kunnen. Lees meer 

Drop is drop en pr is pr

De snoepwinkel ligt vol. Drop, winegums, zure matten en Engelse drop zijn los te koop en als combinatie in de vorm van een zak snoepmix. Het maakt niet uit wat je eruit pakt: drop blijft drop, ook al zit het in dezelfde zak als een winegum. Logisch toch? Bij de marketingmix gaat dit vergelijk minder op. Die bestaat uit marketing, communicatie, social media en public relations (pr). Alleen is in de verloop van tijd de definitie van de onderdelen verwaterd. Lees meer 

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9