pr & social media adviesbureau

blog

Meer data geeft niet waar je op hoopt

In navolging op mijn eerdere blog over het meten van de ROI van je boodschap, wil ik graag deze blogpost van mijn held Seth Godin delen. Hij verwoordt precies wat ik al langer aan klanten duidelijk probeer te maken. Een succesvolle marketingstrategie is 'all about relations, long term relations'.  Lees meer 

Wat is de ROI van je boodschap?

Terugkijkend op de stappen die wij in de afgelopen jaren hebben gezet, ben ik eens gaan scrollen door de blogs die ik geschreven heb. Onder de noemer “wat zit er in de oude doos?” kom ik heel wat interessante onderwerpen tegen die nu nog steeds leven en nog steeds even discutabel zijn. Zo schreef ik zes jaar geleden onderstaande blog over de ROI van social media op Marketingfacts. Lees meer 

Houd zicht op je topprioriteiten

Deadlines, stress, scherp blijven, prioriteiten stellen. Het hoort allemaal bij het werk van een pr-professional. Er wordt gezegd dat ons beroep één van meest stressvolle is. Persoonlijk vind ik een klas vol kleuters beduidend stressvoller. Ieder zijn ding. Ik ben vast niet de enige die met de uitdagingen van het vak worstelt. Lees meer 

4.5 miljard likes per dag

Wist je dat er wereldwijd 2.1 miljard social media accounts zijn waarvan 1.7 miljard actief? Twitter groeide afgelopen jaar met 50 miljoen extra gebruikers en 47% van alle internetgebruikers zijn actief op Facebook. Ik kwam online een infographic tegen met daarin opmerkelijke cijfers op het gebied van social media. Lees meer 

De magie van Tesla

Verbaasd keek ik tijdens RTL Nieuws naar de rij mensen voor de deur van Tesla Nederland. Ze gingen voor duizend euro een Tesla Model 3 reserveren. Een eenaprilgrap zou je denken. Dat Tesla veel fans heeft en Model S als droomauto wordt gezien, begrijp ik. Maar 1000 euro aanbetalen voor een auto die je niet eens écht hebt gezien, waarin je niet hebt gereden, en die in Nederland niet vóór 2018 op de markt komt? Dát fascineert me mateloos.  Lees meer 

Inspelen op actualiteit

“Hier moeten we iets mee!” Ik open ‘s ochtends mijn mailbox en deze woorden verschijnen op mijn scherm. Een collega die nieuws heeft gevonden dat precies aansluit bij onze klanten of onze branche. Inspelen op de actualiteit is een kwaliteit, maar hoe doe je dat? Lees meer 

Welke rol heeft social media in de moderne PR wereld?

De kracht van de boodschap zit in de herhaling. Al jaren evangeliseren wij de kracht van social media in combinatie met traditionele pr-activiteiten. Nog steeds zijn er bedrijven die sceptisch zijn over het nut. Zij twijfelen of de (lange termijn) investering die het vergt, de resultaten brengt waar ze zo hard op worden afgerekend. Dus bij deze nogmaals de opsomming van ons geloof.

Negen van de tien Nederlanders zit op social media. Dit betekent dat social media een enorme impact heeft. Niet alleen op de gebruikers, maar ook op bedrijven en merken. Bijvoorbeeld voor het verzenden van een boodschap of het in aanraking komen met hun doelgroep. Maar welke rol heeft social media in de moderne PR wereld? Lees meer 

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9