pr & social media adviesbureau

blog

Meer data geeft niet waar je op hoopt

Meer data geeft niet waar je op hoopt

In navolging op mijn eerdere blog over het meten van de ROI van je boodschap, wil ik graag deze blogpost van mijn held Seth Godin delen. Hij verwoordt precies wat ik al langer aan klanten duidelijk probeer te maken. Een succesvolle marketingstrategie is 'all about relations, long term relations'. 

Actually, more data might not be what you're hoping for
They got us hooked on data. Advertisers want more data. Direct marketers want more data. Who saw it? Who clicked? What percentage? What's trending? What's yielding?

But there's one group that doesn't need more data...

Anyone who's making a long-term commitment. Anyone who seeks to make art, to make a difference, to challenge the status quo.

Because when you're chasing that sort of change, data is the cudgel your enemies will use to push you to conform.

Data paves the road to the bottom. It is the lazy way to figure out what to do next. It's obsessed with the short-term.

Data gets us the Kardashians.


Het meten van data is leuk en tot in zeker mate handig, maar het zegt weinig over de impact van je boodschap op de doelgroep waar je een relatie mee wilt opbouwen. Het sturen op data kan leiden tot een verslaving aan stijgende lijnen in de grafiekjes. We zien het bij veel bedrijven. Het eindigt uiteindelijk in een eenheidsworst. Zo jammer. Ik voel me gesterkt door de woorden van Seth om door te gaan met mijn evangelie; Niet alleen PR maar ook content marketing is 'all about relations, long term relations'. Daar is lef en vertrouwen voor nodig.

Tags: pr, roi

Reacties (1)


  • That is very interesting; you are a very skilled blogger. I have shared your website in my social networks!

    Zaterdag 16 juli 2016 16:28

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond