pr & social media adviesbureau

blog

Integrated Systems Europe: geïntegreerde communicatie met resultaat

Integrated Systems Europe: geïntegreerde communicatie met resultaat

Het internationale congres Integrated Systems Europe (ISE) vulde vorige week wederom alle veertien hallen van de RAI Amsterdam. Deze grootste beurs ter wereld op het gebied van AV-systeemintegratie en Unified Communications (UC) trekt jaarlijks ruim 60.000 internationale bezoekers. Geen wonder dus, dat veel organisaties hier hun oplossingen willen tentoonstellen. Zo ook VisionsConnected, dat dit jaar weer acte de présence gaf in het UC-paviljoen. Aan ons was de schone taak hen te helpen bij het creëren van een succesvolle campagne met een duidelijke kernboodschap die overal in terug kwam. 

Kernboodschap
Dat vergt een goede voorbereiding en weldoordacht communicatieplan. In de voorbereidingen van de campagne zijn we uitgegaan van één kernboodschap die duidelijk zichtbaar terug moest komen. Samen met VisionsConnected kwamen we erop uit dat dit het faciliteren van verbinding tussen mensen moest zijn, zowel online als fysiek. Alsof je bij elkaar aan tafel zit. Samen met de Plaat Standbouw -verantwoordelijk voor de bouw van de stand- en Ferz - verantwoordelijk voor het design van de stand en andere marketing materialen- is er gewerkt aan een stand die daar het best bij past: een café dat het midden hield tussen huiskamer en bruine kroeg - in een modern jasje.

Conversie, awareness en autoriteit
Om relevant publiek te trekken, is meer nodig dan alleen een mooie stand. In de aanloop naar de beurs toe, hebben we daarom gezorgd voor consistente communicatie via verschillende kanalen. Een deel daarvan was gericht op conversie, in dit geval het aanvragen van een toegangskaart, en een deel op het vergroten van de zichtbaarheid en autoriteit van VisionsConnected. Door middel van mailings en een reeks blogs rondom een centraal thema (“aan tafel met…”) is de doelgroep benaderd met voor hen relevante content. Hiervoor hebben verschillende medewerkers van VisionsConnected, als experts in hun vakgebied, de waardevolle input geleverd.

Eenmaal op de beurs konden bezoekers ook meedoen aan een ‘beurssafari’, waarbij CEO Raymond Alves zijn visie deelde op Unified Communications en hen meenam in de jungle van AV- en UC-oplossingen op de beurs. Zo konden ook de aanwezige partners vertellen en laten zien wat hun oplossingen kunnen betekenen voor organisaties, in combinatie met de technologie van VisionsConnected.

Geïntegreerde aanpak
Dit alles is natuurlijk uitgebreid gecommuniceerd op de socialmediakanalen van VisionsConnected. Deze geïntegreerde en gezamenlijke aanpak heeft geleid tot een aanzienlijke toename in verkeer naar de website en, belangrijker nog, dat ruim tweehonderd mensen een ISE-toegangskaart hebben aangevraagd. Dit zijn bijna zestig aanmeldingen boven target. Niet alleen een mooi resultaat, maar ook een goed voorbeeld van de effectiviteit van geïntegreerde communicatie en goede samenwerking met de klant!

Bijgevoegde afbeeldingen zijn gemaakt door Robert Fernandez van Ferz.

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond