pr & social media adviesbureau

blog

Hello Blue Monday!

Hello Blue Monday!

Als we de Britse psycholoog Cliff Arnall mogen geloven is het vandaag, de derde maandag van januari, de meeste droevige dag van het jaar. Het heet ook wel Blue Monday. Ja, maandag is het bij ons ook, maar blue of neerslachtig? Echt niet! Wij vieren feest. Onze jarigen Michel en Kees zijn al met taart langs geweest.

Volgens Arnall zijn mensen neerslachtig omdat hun goede voornemens zijn mislukt, de vakantie nog een eeuwigheid ver weg lijkt én het nog steeds zó vroeg donker is. Bij ons is een zogeheten ‘bleh’-gevoel ver te zoeken. Dat het in ieder geval op één plek in Nederland feestelijk en gezellig is, wil niet zeggen dat het overal zo is. Daarom hebben wij socialmediamonitoringtool Coosto erbij gepakt. Zo kunnen we zien of de rest van het land blij óf droevig is.

Nederland is ook blij
We zien dat er tot 12.00 uur vandaag al 4.242 berichten zijn verstuurd over Blue Monday en daarvan is maar zes procent negatief van toon. Net als vorig jaar lijkt Nederland er dus niet veel last van te hebben. Toen waren 16.105 berichten geplaatst, waarvan dertig procent positief, zes procent negatief en de rest neutraal. Verder zien we dat tussen 08.00 en 10.00 uur een piek is in de hoeveelheid berichten. Waarschijnlijk omdat veel mensen zich dan bewust worden van de Blue Monday-hype door diverse media.

Opvallend is dat, ondanks de ‘depressieve’ dag, de berichten vrij opbeurend zijn: ‘altijd blijven lachen’, ‘blijf altijd positief’ en ‘it’s all in the mind’. Onze vraag aan jou: hoe blue ben jij vandaag? Laat het ons weten! Je reactie wordt met liefde en plezier ontvangen.

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond