pr & social media adviesbureau

blog

Digital Transformation: een schoolvoorbeeld

Digital Transformation: een schoolvoorbeeld

Soms heb je van die dagen dat alles mooi samenvalt en twee maanden hard werken wordt beloond. Gisteren was zo’n dag. En de Digital Transformation Conference in De Fabrique te Utrecht was het decor. Deze conferentie is een initiatief van de EMC Federation, waarbij onze klanten EMC en VMware een voortrekkersrol speelden.

 De opdracht voor Whizpr was duidelijk: maak een communicatieplan om awareness voor het event te realiseren en registraties te krijgen. Tweede speerpunt was om pers en influencers naar het event te krijgen en hen daar te voorzien van nieuws waar ze iets mee kunnen.

Awareness en registraties

Wil je dat eindklanten zich registreren voor jouw evenement, dan is het belangrijk in je communicatie duidelijk te maken wat er die dag voor hen te halen valt. Voor de Digital Transformation Conference hebben we interviews gehouden met een aantal sprekers. Daarvan hebben we een aantal blog posts gemaakt. Die content was bedoeld voor de eigen kanalen van EMC en VMware, waaronder de lokale blogs, Facebook, Twitter en LinkedIn. Al deze verhalen moesten ingaan op de problematiek van de bezoeker, zodat zij zich hierin zouden herkennen. Natuurlijk werden de lezers van de verhalen vervolgens geleid naar de speciale eventpagina voor meer informatie en registratie. Via een campagne met Twitter promoted posts is het bereik verder vergroot en wisten we in drie weken tijd ruim 367k impressies te behalen, 2.07k engagement/clicks. Deze inspanningen hebben, opgeteld bij alle mailings en persoonlijke uitnodigingen, uiteindelijk geleid tot het behalen van de target van bijna 1.000 mensen die zich hebben geregistreerd voor het event.

Nieuws creëren

Wil je pers op je event, dan zul je met nieuws moeten komen. Dit is de reden dat we vooraf een onderzoek hebben laten uitvoeren onder een grote groep consumenten (om ook een bredere doelgroep aan te kunnen spreken dan IT-pers). De hoofdconclusie van het onderzoek was dat een groot deel van de Nederlandse bevolking denkt dat basisschoolkinderen binnen vijf jaar standaard leren programmeren. Dit, samen met de andere resultaten, is gepresenteerd tijdens een persmeeting op het event waar zich 10 journalisten voor hadden aangemeld. Ook mocht Hans Timmerman van EMC het onderzoek live toelichten in de uitzending van BNR ‘Zakendoen Met’ (beluister het item hier).

 De komende dagen inventariseren we alle uitkomsten. De eerste resultaten zijn in elk geval veelbelovend (Telegraaf, Numrush, Automatisering Gids, Documentwereld, Executive People en ChannelConnect

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond