pr & social media adviesbureau

blog

De G = van Google

De G = van Google

Heerlijk hoe een klant als Google je blijft verrassen en verbazen. De Moon Shots zijn vaak om van te smullen en soms komt er een bijzonder Google X project voorbij dat echt aan mijn voorstellingsvermogen voorbij gaat. De aankondiging van Larry over de herstructurering en de introductie van een nieuwe naam: Alphabet, is in dat kader geen vernieuwend project, maar zeker een garantie voor veel media aandacht.

Als je zo groot als Google bent, dan is tenslotte te verwachten dat de vaderlandse media dit nieuws uiteraard breed zal belichten. Er wordt druk gespeculeerd over de achterliggende gedachten en als je de indrukwekkende cijfers van de verschillende bedrijfsonderdelen ziet dan zul je begrijpen dat het geen eenvoudig Abc’tje zal zijn. Google-oprichters Larry Page en Sergey Brin hebben dan ook niet zomaar ‘Alphabet’ als naam gekozen. De letters van het alfabet zijn al net zo divers als de verschillende bedrijfsonderdelen. En zoals Page schrijft op de Official Google Blog: “Don’t worry, we’re still getting used to the name too!”

Google is veel meer dan de zoekmachine die dagelijks door heel veel Nederlanders wordt gebruikt en is wereldwijd elke dag goed voor miljarden zoekopdrachten. Voor YouTube gelden vergelijkbare cijfers en de videocontent op het kanaal blijft groeien met honderden uren per minuut. Waar zouden we letterlijk zijn zonder Google Maps en natuurlijk niet te vergeten alle Android Apps. En dan over het aantal apparaten dat gebruik maakt van Android nog maar te zwijgen. (Overigens staat hier de S voor Sony met AndroidTV in haar nieuwste BRAVIA tv’s

Als ik vandaag dan ook nog eens lees dat Googles Eric Schmidt en Apples Tim Cook investeren in Nebia, een extreem zuinige douchekop, dan kan ik niet wachten op de volgende A van announcement. OK Google, what´s the next A? 

Tags: alphabet, google

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond