pr & social media adviesbureau

blog

CES is on- én offline booming. Viva Las Vegas!

CES is on- én offline booming. Viva Las Vegas!

De kraamkamer van technologisch vernuft is weer neergestreken in Las Vegas. En hoe! Van 6 tot 9 januari vindt er het jaarlijkse spektakel van de Consumer Electronics Show (CES) plaats. De grootste beurs ter wereld voor elektronische consumentenproducten levert een schouwspel op dat niet onderdoet voor een show van David Copperfield. De gokstad van Amerika is deze dagen hotter dan hot. Vandaar dat heel wat Whizpr-klanten en journalisten waar we mee samenwerken op de CES aanwezig zijn. Voor wie er niet bij is… Deze blog!

Ja, in Las Vegas is het nu hip and happening. Op meerdere locaties stellen innovatieve bedrijven de volgende generaties van hun producten en diensten ten toon. Daar nemen ze behoorlijk de ruimte voor. De totale beursvloer is even groot als 303 voetbalvelden. Whizpr-relaties als Sony, HTC, TP-Link, Logitech, Ericsson en Ultimate Ears zijn hier vertegenwoordigd. Zij laten aan ruim 160.000 bezoekers zien wat voor moois zij in 2016 op de markt gaan brengen.

Het sleutelwoord is connectiviteit
Het overkoepelende thema van deze editie is ‘verbinding’ (in IT-termen: connectiviteit). Overal én tussen alles bestaat een connectie. De koppeling van software, apparaten en het nut ervan voor de consument is steeds belangrijker geworden. Producten moeten je tegenwoordig prikkelen (n)iets te doen. Fitness-apps die je uitdagen om vaker te sporten, of video-apps die ervoor zorgen dat je altijd contact kan leggen met je geliefden ㅡ waar ter wereld ze ook zijn.

De beursvloer staat tjokvol met producten voor een smart home, gaming, smartphones, tv’s en draagbare technologie zoals virtual reality-brillen en héél veel auto’s. Zo zijn er bijvoorbeeld, voor de sporters onder ons, hartslagmeters en fitness-trackers ontwikkeld door HTC, in samenwerking met Under Armour. Dit geeft sporters inzicht in hoe hun inspanning is geweest per activiteit en hoe zich dat verhoudt tot eerdere trainingssessies.

CES wint online aan populariteit
Op de beursvloer is het hectisch en drúk. Dat mag duidelijk zijn. Online is het niet veel anders. Integendeel zelfs. Met de socialmedia-analysetool van Coosto zien we dat de CES populairder is dan ooit. Vergeleken met vorig jaar wordt bijna veertig procent meer gesproken over deze technologieshow. Er is zelfs een toename van meer dan tweehonderd procent van het aantal berichten mét beeldmateriaal. Op Twitter is de berichtgeving bijna verdubbeld ㅡ voornamelijk onder mannen is de CES een geliefd gespreksonderwerp. Veelbesproken onderwerpen zijn de nieuwste technische snufjes die hierboven al zijn genoemd, maar ook ‘knettergekke’ gadgets, zoals een oprolbaar OLED-scherm, een bustehouder met biosensor, een ring om mee te bellen en een Belty (smart riem) zorgen voor online reuring.

Nu houdt nieuwe technologie de gokstad nog even in zijn greep. Wij genieten deze dagen, op afstand, met alle bedrijven, bezoekers en journalisten mee. Als straks de laatste stand uit Las Vegas is verdwenen, mogen de artiesten zoals David Copperfield weer voor de magie zorgen.

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond