pr & social media adviesbureau

blog

Case in de spotlights: ‘UE is Fissa!’

Case in de spotlights: ‘UE is Fissa!’

Een beetje communicatieman en -vrouw kan de aloude omschrijving van het vakgebied ‘PR’ wel dromen. PR, oftewel 'publieke relaties', is het “stelselmatig bevorderen van het wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen”. Wat betekent dat precies in een snel veranderende tijd waarin we bloot staan aan ontelbare prikkels? En waar zit dan de toegevoegde waarde van PR? Regelmatig zien, lezen en horen we dat onze oorsprong steeds harder moet vechten om zijn plekje in communicatie- en medialand. Soms doet dat pijn, want PR is een mooi en uiterst verdedigbaar vak. Dat we er zo af en toe voor moeten vechten is echter niet erg, vind ik. Het is vooral een teken van de enige constante in deze wereld; verandering. 

In deze blogpost aandacht voor een treffend bewijs waarin de traditie (goeie perscontacten) en toekomst (het bereiken van meer beïnvloeders dan de traditionele media) van ons vak samenkomen. Dit alles door de inzet van het juiste communicatiemiddel, een effectieve middelenmix en een goed doordachte strategie, passend bij het DNA van het merk.

Meer dan 'free publicity'

Nog even terug naar het begin van deze blogpost en de rol van PR binnen de wereld van 'de communicatie'. Iets waar ook wij als vanzelfsprekend mee te maken hebben, over nadenken en onze mening over hebben. Want, voor alleen de traditionele manier van PR bedrijven (lees: enkel gericht zijn op ‘free publicity’) is ook volgens ons allang geen plek meer. We gooien liever alle elkaar versterkende communicatiepuzzelstukjes op één hoop en maken er één krachtig geheel van. De ene keer gaat het om een sterk en vernieuwend visieverhaal of verrassende onderzoeksresultaten, de andere keer bewandelen we de weg van een zogeheten ‘sponsored story’ of vorm van ‘native advertising’. Telkens weer met de merkwaarden en doelstellingen van onze klanten in het achterhoofd. Goede verhalen zijn daarbij ons belangrijkste wapen. Staat het merk voor feest, dan geven we een feest. Al is het alleen al om aan onze belangrijkste publieksgroepen te laten zien wie het merk is en waar het voor staat.

#MakeMusicSocial
In deze blogpost zet ik graag een recent succesverhaal van ons Ultimate Ears-team in de spotlights: ‘UE is Fissa!’. Doel: samen feesten met de vrienden van Ultimate Ears (UE), journalisten, bloggers, andere beïnvloeders en creatieven, musici, (r)etail partners en klanten, en hen laten zien waar muziekmerk UE voor staat: feest! Dit alles binnen één van UE's principes: #MakesMusicSocial.

Dat dit gelukt is, bewijst deze video:


Het resultaat in de notendop:

  • 248 aanwezige gasten, zowel bestaande als nieuwe vrienden van UE;

  • meer dan 40 aanwezige perscontacten, bloggers, creatieven en andere beïnvloeders;

  • dedicated artikelen op de sites van mooie lifestyle en muziek titels als Froot.nl, Innit MagazinePuna.nl en DJ Mag;

  • een mooie social buzz met een flink aantal impressies voor #UE en #UEROLL, het nieuwste product van UE.

En last but not least, een dijk van een feest die UE’s publieksgroepen nog lang bij zal blijven… Want zeg nou zelf, wie houdt er niet van een goed feestje op z'n tijd?!

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond