pr & social media adviesbureau

blog

Case in de spotlights: Somfy Smart Dress

Case in de spotlights: Somfy Smart Dress

Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Dit gezegde is net zo bekend als dat van de weg naar Rome. Toch wordt er nog te weinig beeldmateriaal in de communicatiemix van bedrijven gebruikt. Waarom? Waarschijnlijk omdat de kosten-batenanalyse niet altijd even goed afgewogen is en evenzo vaak het idee leeft dat het relatief veel werk met zich meebrengt in ruil voor minimale impact. Wij weten wel beter!

Dat beeld werkt is een zekerheid. Dit hebben we aangetoond met het toffe concept 'Smart Dress' van onze klant Somfy, specialist in smart home- en gemotoriseerde oplossingen voor in en rondom het huis.

De campagne rondom deze jurk had als doel een zo breed mogelijk publiek over het bestaan ervan te informeren. Met name de rol van voorloper, innovator en facilitator die Somfy vervult, moest vanuit hun perspectief centraler staan dan de befaamde ontwerpster van het kledingstuk. Haar bekendheid mocht de boodschap van de jurk niet overschreeuwen. Een geïntegreerde communicatieaanpak met tekst, veel beeld (foto en video) en een daarop afgestemde social-mediacampagne zorgden voor een overweldigende impact voor het merk. Let wel: via de overwegend organische manier.

Mission accomplished
Terugkijkend kunnen we zeggen dat de 'Smart Dress'-campagne een groot succes is geworden. In totaal zijn 1.650.865 mensen bereikt via gerenommeerde en veelbekeken kanalen als LINDA., MarketingTribune, DutchCowboys, Emerce, Numrush, Mixed Grill en Wearables Magazine. Recht in het hart van de doelgroep. Op basis van de kracht van het verhaal, ondersteund met het juiste beeld.

Met een beperkt social media-budget hebben we met louter de online campagne 22.670 unieke mensen bereikt, hebben 7.622 mensen de video over de achtergronden bij het ontwerp van de jurk volledig bekeken; en 10.239 mensen voor een deel.

SOMFY DRESS process movie from Anouk Wipprecht on Vimeo.

Alle media publiceerden de video die het verhaal vertelt over de jurk, de totstandkoming daarvan en zijn presentatie. Dit hielp ons in het succesvol linken van Somfy aan het thema innovatie onder een groot en divers publiek. Doel bereikt! En dat ook nog eens op de overwegend organische manier.

Kort samengevat: beeld werkt! Vooral als onderdeel van een geïntegreerde campagne. Deze case onderschrijft dat.

NB Het overgrote deel van de ruim anderhalf miljoen mensen die we met deze campagne bereikt hebben, kwamen tot stand door onderstaande kanalen:

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond